Zgłoszenie szkody w PZU – krok po kroku

questions-2212771_1920

Uczestniczyłeś w wypadku lub kolizji samochodowej? Pragniesz zgłosić szkodę lub wnieść niezbędne dokumenty, informujące o odbytym zdarzeniu? Idąc za duchem czasu oraz technologicznymi zmianami, zgłoszenie tych elementów jest jeszcze prostsze niż kiedyś.

Obecnie zgłoszenie szkody PZU nie sprowadza się do tylko jednej możliwości, co przedstawimy dokładnie poniżej, dokładnie analizując dostępne możliwości.

Zanim jednak przejdziemy do konkretnych informacji o możliwościach zgłoszenia szkody w PZU, słów parę o samym Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeniowym. Obecnie jest to największa instytucja finansowa w Polsce, o ponad 200 letniej tradycji. Najprościej mówiąc, jej zadaniem jest zarządzać i proponować ubezpieczenia na życia, ubezpieczenia majątkowe i inwestycyjne oraz emerytalne.

PZU zgłoszenie szkody – online

Niezwykle pomocny i wyjątkowo szybki proces, umożliwiający zgłoszenie szkody w każdym miejscu i czasie. Nie wymaga przedstawiciela, a jedynie łącza wifi. Aby poprawnie zgłosić szkodę za pomocą strony internetowej, należy:

  1.  Udać się na stronę internetową PZU
  2. wybrać formularz internetowy, jeśli zgłoszenie dotyczy pojazdu lub mienia, szkody na danej osobie lub ubezpieczenia na życie.
  3. Aby przejść do formularza należy wybrać element, którego dotyczy zgłoszenie (np. pojazd), a następnie odbyć każdy krok, podany na stronie. Każdą opcję wybiera się za pomocą przycisku myszy, a podana instrukcja prowadzi nas przez kolejne etapy, aż do ostatniego, którym jest wysłanie podania.

Zgłoszenie szkody za pomocą czatu

Oprócz klasycznego formularza online, możemy także zgłosić szkodę przy pomocy czatu online. Aby przejść do rozmowy należy kolejno:

  1. wybrać temat rozmowy, która będzie odbywała się z przedstawicielem firmy
  2. wybrać podkategorie do wybranego tematu w kroku pierwszym
  3. podać swoje imię
  4.  wybrać formę rozmowy z podanych możliwości – tj. czat, video i audio. Dostępne opcje zaznaczone są kolorem zielonym.

Inne możliwości zgłoszenia szkody

Oprócz powyższych możliwości, istnieją także inne drogi zgłoszeń:

  • za pomocą rozmowy telefonicznej w zakładce PZU kontakt
  • wysyłając SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – a następnie odbywając rozmowę telefoniczną z konsultantem, który oddzwoni na podany numer
  • w oddziale PZU
  • po spotkaniu z agentem
  • wysyłają maila na adres kontakt@pzu.pl
  • poprzez kontakt z osobą która zajmuje się ubezpieczeniami grupowymi w Twojej firmie( gdy posiadasz grupowe ubezpieczenie na życie).

Jak wygląda proces zgłoszenia, gdy do zdarzenia doszło podczas wyjazdu?

Proces zgłoszenia zdarzenia uzależniony jest miejsca, w których to owego zdarzenia doszło. Przebywanie za granicą nie uniemożliwia zgłoszenie szkody.

  1. jeśli doszło do zdarzenia na terenie Polski – jeśli podczas wyjazdu potrzebujesz pomocy, zadzwoń: 801 102 102 lub 22 566 55 55
  2. jeśli doszło do zdarzenia za granicą – jeśli podczas zagranicznej wycieczki potrzebujesz pomocy, zadzwoń: +48 22 566 55 44

Ile masz czasu na zgłoszenie szkody?

Najoptymalniej jest zgłosić szkodę jak najszybciej. W przypadku autocasco szkoda powinna zostać zgłoszona nie później niż 7 dni po dacie szkody lub maksymalnie po 1 dniu, jeśli przyczyną szkody jest kradzież. W tej drugiej sytuacji istotne jest, aby powiadomić policję do 12 godzin po zdarzeniu.

Znajdź dla siebie najlepszą pożyczkę spośród

51 ofert
Sprawdź wszystkie ofertySprawdź

Wsyłając teraz wniosek pieniądze możesz otrzymać w 15 min!